Optima Farma
  • Optima Farma
    • Over Optima Farma
    • Visie en Missie
    • Bestuur
    • Column
    • Commissies
    • Europa
    • Raad van Advies
  • Lidmaatschap
  • Agenda
  • Kwaliteit
    • Optima Farma en Kwaliteit
    • Beroepscode apothekersassistent
    • KAA Wet BIG
    • KABIZ
    • KvFC
  • Nieuws
  • Opleidingen
    • MBO Opleiding Apothekersassistent
    • HBO Opleiding Farmaceutisch Consulent
    • HBO Opleiding Farmakunde
    • Bij- en Nascholing
  • Partners
  • Sponsors
  • Studenten
  • Vacatures
  • Congressen
secretariaat@optimafarma
Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram

OPTIMA FARMA | Cursussen

Patiëntgericht communiceren
Effectieve consultvoering in de apotheek

De cursus Patiëntgericht communiceren is een interactieve training met praktijksimulaties, werkopdrachten, groeps- en individuele opdrachten en groepsdiscussie. De training bestaat uit 4 blokken:

  1. Geprotocolleerd werken afgestemd op het individu
  2. Effectieve consultvoering
  3. Omgaan met weerstand
  4. Motiverend adviseren

Dit trainingstraject heeft als doel om een verdere optimalisatie van communicatievaardigheden te realiseren, waardoor klanttevredenheid en therapietrouw aantoonbaar zullen toenemen. De aangescherpte en verbeterde communicatievaardigheden maken dat alle deelnemers aan de training samen met de patiënt ervoor zorgen dat deze de geneesmiddelen nog beter zal kunnen inpassen in zijn of haar leven.

Hierbij zijn twee uitgangspunten van belang: (1) Elke medewerker heeft inzicht in eigen gedrag en voorkeursstijl van communiceren, maar ook in die van de patiënt (2): de eigen communicatie wordt nog beter afgestemd op de behoefte en beleving van de patiënt.

Kosten

De deelnamekosten van de apothekersassistenten worden (grotendeels) vergoed vanuit StiPCO, afhankelijk van het aantal deelnemers. Interesse om deze cursus op aanvraag te organiseren bij u op locatie of in de regio?

Stuur dan een e-mail naar Nicoline van Leeuwen via n.vanleeuwen@praction.nl

Samenwerking

Deze cursus is mede in samenwerking met het Centrum voor Patiënt en Geneesmiddel & Optima Farma tot stand gekomen.

Accreditatie

De modules zijn geaccrediteerd bij KABIZ voor 3 (4) punten per module.

Login voor Leden

Volg Ons Op Social Media

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram

Berichten Archief

  • oktober 2025 (1)
  • september 2025 (1)
  • augustus 2025 (2)
  • juli 2025 (2)
  • juni 2025 (3)
  • mei 2025 (2)
  • april 2025 (2)
  • maart 2025 (6)
  • februari 2025 (2)
  • januari 2025 (4)
  • december 2024 (7)
  • november 2024 (7)
  • oktober 2024 (1)
  • september 2024 (6)
  • augustus 2024 (2)
  • juli 2024 (1)
  • juni 2024 (5)
  • mei 2024 (1)
  • april 2024 (4)
  • maart 2024 (3)
  • februari 2024 (5)
  • januari 2024 (5)

Agenda

  • KNMP Najaarscongres 2025
    • 28/10/2025
    • Utrecht
  • Optima Farma congres 2025
    • 08/11/2025
    • Ede
  • KNMP Voorjaarscongres 2026
    • 10/03/2026
    • Utrecht
  • KNMP Najaarscongres 2026
    • 27/10/2026
    • Utrecht
  • KNMP Voorjaarscongres 2027
    • 09/03/2027
    • Utrecht
  • alle evenementen
  • RSS FEED

    • Week van Gezond Zwanger Worden: gebruik de publieksmaterialen
    • Vandaag sta jij op nummer 1!
    • Cao Apotheken is algemeen verbindend verklaard (avv)
    • Het recept voor jouw toekomst: campagnematerialen SBA nu te downloaden
    • IGJ controleert scherper op FMD-alerts bij intercollegiale verstrekkingen

    Contactgegevens

    Algemeen: secretariaat@optimafarma
    Leden administratie: leden@optimafarma.nl
    Financiële administratie: penningmeester@optimafarma.nl
    Congres, symposia en activiteiten: congres@optimafarma.nl
    Communicatie, vacatures en persberichten: communicatie@optimafarma.nl

     

    Adverteren

    Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

    Optima Farma © | Colofon | Design by StudioHarm