Er is steeds meer aandacht in de media voor de problematiek in de apotheek. Naast alle berichtgeving over de geneesmiddelentekorten, zien we ook andere berichten.
De problemen met (snelle) beschikbaarheid van hulpmiddelen omdat de apotheek niet mag leveren. Naast de apothekers(assistenten) hebben ook andere zorgverleners hier dagelijks mee te maken en ook zij zijn hier veel extra tijd aan kwijt. Tijd die aan zorg besteed had kunnen worden. Uiteindelijk is de patiënt hier de dupe van.
NZa zit aan tafel met alle betrokken partijen waaronder ook Optima Farma. Vervolg overleg staat inmiddels weer gepland. Het is belangrijk de zorg dicht bij de patiënt te organiseren.
De apotheek speelt daarin een belangrijke rol. Het lijkt alsof het eindelijk doordringt bij verschillende partijen dat er iets moet gebeuren, omdat anders de patiëntveiligheid echt in het geding komt. Gelukkig zien meer partijen de problemen en ook andere zorgverleners steunen de apotheek, de apotheker en de apothekersassistenten en maken duidelijk dat het zo niet langer kan. Hoe meer aandacht, hoe beter. Optima Farma zal deze en andere voorbeelden in de gesprekken die gepland staan meenemen en benoemen.
Denk je als je dit leest ik heb nog wel meer voorbeelden uit de apotheek? Mail ons dan. Het mailadres is: secretariaat@optimafarma.nl
Zie hiervoor ook onderstaande artikelen:
Algemeen: secretariaat@optimafarma
Leden administratie: leden@optimafarma.nl
Financiële administratie: penningmeester@optimafarma.nl
Congres, symposia en activiteiten: congres@optimafarma.nl
Opleidingen, bij -en nascholing e.d.: scholing@optimafarma.nl
Communicatie, vacatures en persberichten: communicatie@optimafarma.nl
Farmaceutisch consulenten, farmaceutisch managers en farmakundigen: hogerkader@optimafarma.nl