Op dinsdag 10 oktober vind het najaarscongres van de KNMP plaats. Ook dit jaar is Optima Farma weer met een stand aanwezig.
Natuurlijk om te vertellen waar we als beroepsvereniging allemaal mee bezig zijn, maar ook om ons eigen Optima Farma congres onder de aandacht te brengen.
En ook om de mogelijkheid te bieden om apothekersassistentendiploma’s te waarmerken voor het inschrijven van apothekersassistenten en farmaceutisch consulenten in het kwaliteitsregister.
Waarmerken diploma’s apothekersassistent/farmaceutisch consulent voor inschrijving kwaliteitsregister
Staat uw team al ingeschreven in het kwaliteitsregister voor apothekersassistenten en/of farmaceutisch consulenten? Tijdens het KNMP-congres van 10 oktober a.s. is het weer mogelijk diploma’s te laten waarmerken door KABIZ.
Bij binnenkomst kunt u bij de stand van Optima Farma (direct bij de ingang naar de expozaal) de benodigde documenten inleveren. Aan het einde van de dag kunt u hier uw documenten weer ophalen.
Wat neemt u mee:
De apothekersassistent of farmaceutisch consulent hoeft niet zelf aanwezig te zijn voor het waarmerken van zijn of haar diploma. U kunt dit dus voor uw gehele team regelen. Het belangrijkste is dat alle gevraagde documenten aanwezig zijn.
Met een gewaarmerkt diploma kunnen apothekersassistenten zich registeren in het kwaliteitsregister voor apothekersassistenten en farmaceutisch consulenten in Kwaliteitsregistratie en Accreditatie Beroepsbeoefenaren in de Zorg (KABIZ). Voor het registreren in het kwaliteitsregister dient men zich op te geven via de website van KABIZ. Zie voor verdere informatie www.kabiz.nl
Voor apothekers geldt een verplichte inschrijving in het BIG register. Echter voor apothekersassistenten en farmaceutisch consulenten is inschrijving in een kwaliteitsregister nog niet verplicht maar vallen zij wel onder de Wet BIG, artikel 34. Dat terwijl zorgverzekeraars, overheid, werkgevers maar bovenal cliënten steeds meer de voorkeur geven aan kwaliteitsgeregistreerde professionals.
Met inschrijving in een kwaliteitsregister onderscheidt men zich van andere apothekersassistenten en farmaceutisch consulenten! En maakt u de deskundigheid van uw apotheekteam zichtbaar.
Algemeen: secretariaat@optimafarma
Leden administratie: leden@optimafarma.nl
Financiële administratie: penningmeester@optimafarma.nl
Congres, symposia en activiteiten: congres@optimafarma.nl
Opleidingen, bij -en nascholing e.d.: scholing@optimafarma.nl
Communicatie, vacatures en persberichten: communicatie@optimafarma.nl
Farmaceutisch consulenten, farmaceutisch managers en farmakundigen: hogerkader@optimafarma.nl