De cursus Patiëntgericht communiceren is een interactieve training met praktijksimulaties, werkopdrachten, groeps- en individuele opdrachten en groepsdiscussie. De training bestaat uit 4 blokken:
Dit trainingstraject heeft als doel om een verdere optimalisatie van communicatievaardigheden te realiseren, waardoor klanttevredenheid en therapietrouw aantoonbaar zullen toenemen. De aangescherpte en verbeterde communicatievaardigheden maken dat alle deelnemers aan de training samen met de patiënt ervoor zorgen dat deze de geneesmiddelen nog beter zal kunnen inpassen in zijn of haar leven.
Hierbij zijn twee uitgangspunten van belang: (1) Elke medewerker heeft inzicht in eigen gedrag en voorkeursstijl van communiceren, maar ook in die van de patiënt (2): de eigen communicatie wordt nog beter afgestemd op de behoefte en beleving van de patiënt.
De deelnamekosten van de apothekersassistenten worden (grotendeels) vergoed vanuit StiPCO, afhankelijk van het aantal deelnemers. Interesse om deze cursus op aanvraag te organiseren bij u op locatie of in de regio?
Stuur dan een e-mail naar Nicoline van Leeuwen via n.vanleeuwen@praction.nl
Deze cursus is mede in samenwerking met het Centrum voor Patiënt en Geneesmiddel & Optima Farma tot stand gekomen.
De modules zijn geaccrediteerd bij KABIZ voor 3 (4) punten per module.
Algemeen: secretariaat@optimafarma
Leden administratie: leden@optimafarma.nl
Financiële administratie: penningmeester@optimafarma.nl
Congres, symposia en activiteiten: congres@optimafarma.nl
Opleidingen, bij -en nascholing e.d.: scholing@optimafarma.nl
Communicatie, vacatures en persberichten: communicatie@optimafarma.nl
Farmaceutisch consulenten, farmaceutisch managers en farmakundigen: hogerkader@optimafarma.nl